Nyttig informasjon & salgsbetingelser

Bryllup

Kommunikasjonen mellom deg og oss begynner gjerne på E-post eller telefon. Etter å ha snakket litt rundt budsjett og behov, vil dere få et anslag på pris. Dersom dere velger å gå for oss booker dere datoen ved å betale et depositum (kr 2000). Beløpet trekkes fra totalsummen, men tilbakebetales ikke ved eventuell avbestilling. Endelig faktura blir sendt dere i etterkant av bryllupet, med to ukers betalingsfrist.

I forkant av hvert bryllup vil vi jobbe med deres ønsker og behov. Sammen vurderer vi hvilke løsninger som blir best for dere, både med tanke på hvilke blomster som er tilgjengelig og hva som vil kle lokalet og dere. Vær oppmerksom på at små bestillinger (blomsterbøtter, kun personlige blomster) inkluderer mindre veiledning og oppfølging. Ved større bestillinger er det ønskelig med et personlig møte og om nødvendig befaring av lokalet.

Større endringer i bestillingen bør komme til oss senest en måned før arrangementsdatoen. Ved mindre endringer holder det å gi beskjed 14 dager i forkant. Dette er viktig for å sikre oss nok tid til eventuell bestilling av varer.

Vi forbeholder oss retten til å kjøpe inn varer der det er nødvendig, spesielt i tilfeller der paret har spesifikke ønsker omkring farger eller dersom avlingen av en eller annen grunn slår feil. Merk også at vi ikke kan garantere spesifikke sorter og blomstertyper, da tilgjengelighet vil variere.

Vår naturlige og viltre stil gjør at enkelte stilker i brudebuketten kan være mer utsatt for å brekke ved uvøren bruk. Vi kan ikke ta ansvar for dette. Vi ber også om at du setter deg inn i våre tips for riktig behandling av blomster.

Dersom lånte vaser knuses eller skades kan dere måtte erstatte dem. Vi har brukt mye tid på å samle vintagevaser, så vi ber om at dere er forsiktige med det dere låner, spesielt ved eventuell transport. Vaser skal skylles før eventuell returtransport.

Når arrangementet er over, vil vi foreslå at dere deler ut blomstene til gjestene eller tar dem med hjem. Dersom blomstene skal kastes, bistår vi gjerne med veiledning rundt riktig kildesortering.

Vi ønsker at du skal bli fornøyd og vil alltid ta kontakt med deg i etterkant av arrangementet for å undersøke om leveransen samsvarte med forventningene dine.

Angreretten (slik den er beskrevet under) gjelder ikke ved enkeltstående tjenester som foregår på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode. Dette innbefatter leveranser til bryllup og eventer.

Kurs

Prisene oppgitt er for grupper på 4-8 personer, ved større grupper - ta kontakt for pris. Vi kan ta imot opp til 20 personer. Kursene holdes innendørs på Linderud gård eller under tak og i blant ute i hagen, avhengig av været. Vi anbefaler å kle seg godt og etter forbeholdene. Alle våre kurs har lett servering av snacks/kaffe/te. Dersom dere ønsker servering kan vi anbefale Kreativ catering. Parkering finnes på forsiden av Linderud gård (hovedbygget), innkjørsel via Linderud senter.

Ønsker dere et mer skreddersydd opplegg - ta kontakt. Dersom dere ønsker at vi reiser ut til dere, kan vi også gjøre det. Da kan vi også holde kurs for større grupper. Forfriskninger er ikke inkludert. Alt annet av materialer og utstyr tar vi med.

Vi anbefaler å være tidlig ute med å booke, da vi tar forbehold om kapasitet.
Faktura sendes ut i etterkant av kurset, med 14 dagers frist.

Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder ved kjøp av kurs.


Angrerett

Når du handler på nett, har du rett til å angre kjøpet uten å oppgi grunn innen 14 dager. Gi oss beskjed på E-post så raskt som mulig. Kostnadene dine vil bli refundert i rimelig tid etter at produktet er oss i hende. Du har rett til å undersøke produktet når det ankommer deg, men dersom produktet er blitt ødelagt eller forringet i verdi i den forbindelse vil du måtte kompensere for dette. Kjøper dekker selv retur. Du er ansvarlig for trygg retur og vi anbefaler derfor at du pakker produktet forsvarlig. Uavhentede pakker vil bli belastet med beløp tilsvarende returporto. Husk at du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling.

Vi gjør oppmerksom på at det finnes unntak fra angreretten, slik den er beskrevet ovenfor. Dette gjelder blant annet ferske varer som blomster og blomsterløk. Uavhentede ferske varer vil faktureres.

Angreretten gjelder heller ikke ved enkeltstående tjenester som foregår på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode. Dette innbefatter blant annet kurs og leveranser til bryllup og eventer.

Dersom produkter (også ferskvarer) du kjøper hos oss ikke skulle være av forventet kvalitet eller skulle ha andre feil eller mangler, ber vi om at du straks sender oss skriftlig beskjed pr. E-post og legger ved bilde av produktet. Vi vil da dekke kostnadene dine eller sende deg nytt produkt. (Gjelder ikke leveranser til bryllup og eventer.) Vi tar forbehold om mindre avvik i farge mellom bilder på nettside og virkelig produkt. Vi tar også forbehold om at varer kan være utsolgt, feil/trykkfeil på nettsiden eller at varer ikke kan sendes av kvalitetsmessige grunner.

Ferske buketter fra oss skal holde 3-5 dager. Vi kan ikke ta ansvar for buketter som ikke har blitt behandlet riktig. Se våre tips til riktig behandling av snittblomster.

Vi ønsker at du som kunde skal bli fornøyd. Dersom du har tilbakemeldinger på våre produkter, tjenester eller annet, hører vi gjerne fra deg. Hjelp oss å bli best mulig! 

Bedriftsinformasjon

E-post: post@markblomst.no
Mobil: 45039129

Postadresse:
Camilla Gulbrandsen,
Johan Selmers gate 2,
0475 Oslo

Besøksadresse:
Trondheimsveien 19,
0593 Oslo

Fakturaer sendes til
faktura@markblomst.no

Org. nummer: 920833683 MVA